آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)
مجالی برای...
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آنا یوردوم و آدرس tabrizli.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فرهنگی در نامه ای از اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده در استان انتقاد کرد:

آذربایجان شرقی آمادگی آزمایشگاه شدن را ندارد

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده در آذربایجان شرقی هستیم.

محمد حسین فرهنگی در نامه ای خطاب به طریقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که نسخه ای از آن به دفتر تحریریه نصر نیوز نیز ارسال شده آورده است: مقرر شده است طرح پزشک خانواده در آذربایجان شرقی به طور آزمایشی اجرا شود، ضمن موافقت با کلیات آن که البته برابر حکم قانون برنامه پنجم توسعه می باشد و با یادآوری این نکته مهم که در تصویب بیمه خدمات درمانی روستایی در ضمن قانون بودجه سال 1384 در کمیسیون تلفیق آن سال، یکی از نقش های محوری را داشتم که اجرای آن بر پزشک خانواده استوار بود و این سابقه بیانگر موافقت عملی اینجانب با اجرای پزشک خانواده در کشور است.
وی ادامه داده است: اما به طور جد درخواست می نمایم این اقدام در سطح ملی و به صورت همزمان اجرا شود تا ما نیز نهایت مساعدت و همراهی را داشته باشیم و یا آن را در استان های دیگری آزمایش فرمایید.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرده است: پزشک خانواده اگر خوب و درست اجرا شود، دارای آثار مثبت گوناگونی است اما عوارض منفی نیز دارد.
وی در نامه خود به سرپرست وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزوده است: سرگردانی بیماران، و ایجاد مشکل در فرآیند درمان آنان، در کنار مشکلاتی که برای متخصصان ، پزشکان و کادر درمانی به وجود می آورد، از جمله این عوارض منفی است، تبریز و آذربایجان آمادگی آزمایشگاه شدن برای طرح هایی این چنینی را ندارد.
فرهنگی در ادامه نامه خود خاطر نشان کرده است: مشابه این تصمیم در گذشته در موضوع فعالیت تمام وقت جغرافیایی پزشکان نیز انجام شده و به علت فراگیر نبودن آن مشکلاتی را پدید آورد. وزارت محترم در آن موضوع که الان دارای حکم قانونی صریحی است، تاکنون توفیق اجرا در سطح ملی و حتی به صورت آزمایشی جز چند سال یادشده در گذشته به دست نیاورده است.
فرهنگی در ادامه آورده است: وزارت محترم اگر به دنبال مساعدت به استان آذربایجان شرقی است چرا در 5 سال گذشته با وجود ردیف اعتباری ، پروژه پژوهشگاه ملی علوم پزشکی تبریز را عملا آغاز نکرده است؟ چرا دو سال است که با وجود ردیف و اعتبار، احداث بیمارستان جایگزین امام خمینی (ره) و شهدا و برخی شهرستان ها مانند آذرشهر را عملا آغاز نکرده است؟ چرا در موارد مذکور در لایحه سال 1392 نسبت به حذف اعتبار بیمارستان جایگزین و کاهش اعتبار بیمارستان آذرشهر اقدام کرده است؟
وی در پایان آورده است: ضمن یادآوری آشنایی اینجانب با دیدگاه های حضرتعالی و موافقت کامل با کلیات آن مجددا مخالفت خود را با اجرای آزمایشی مذکور به صورت موردی در این استان اعلام می دارم.

منبع: نصر نیوز

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار گزارشی، ،
برچسب‌ها: فرهنگی, تبریز, آذربایجان شرقی, طرح پزشک خانواده, آزمایشگاه, انتقاد, آزمایشی,
[ 16 / 12 / 1391 ] [ ] [ عبداله رضوی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بهترین ها و مهمترین ها را در این وب بخوانید...
موضوعات وب
امکانات وب